Blogmas Day 24 - Christmas Cookies

by - 17:01



Бъдни вечер е! Надявам се да прекарвате добре днешния празничен ден. При мен деня мина в готвене и най-накрая успях да опека коледните сладки. Рецептата е много лесна, взех я от supichka.com. Миналата година сладките не ми се получиха, но тазии...тази година имам чувството, че ще свършат за секунди :) Освен рецептата, за декорация използвах глазура и декорации на Dr. Oetker, и кокосови стърготини. Ще ви е нужда също хартия за печене и голяма тава.


Рецептата е много лесна, за подготовка ми трябваха около 20 минути, а печенето ми отне не повече от 10 минути на 180 градуса. Повече време отнема декорирането.


За сладките ще са ви нужни:
 - 2 и 1/2 чаени чаши брашно
- 1 яйце
- 1/2 чаена чаша масло (аз използвах маргарин. но с масло вкуса е още по-хубав)
- 2/3 чаена чаша мед
- 1 чаена лъжица бакпулвер
- 1/2 чаена лъжица сода за хляб
- 1 чаена лъжица джинджифил на прах (аз използвах цяло пакетче, защото обичам вкуса на джинджифил)
- 1 чаена лъжица канела

Сухите съставки - брашно, бакпулвер, сода, джинджифил и канела пресявате и оставяте настрани. Аз добавих и половин чаена чаша пудра захар, за да съм сигурна, че ще ми е сладко :)
На водна баня разтопявате меда и маслото. След като се разтопят и сместа се охлади към тях добавяте яйцето, като рабивате добре сместа. След това я добавяте съвсем бавно към сухите съставки, като едновременно с това бъркате добре. Трябва да ви се получи меко тесто, което да може да се разточва. Разточвате тестото с дебелина около 3 см, след което си изрязвате формичките, редите ги в тава върху постелена готварска хартия и слагате да се пече. Сладките не трябва да са прекалено препечени, за да не станат твърди като камък.
След като сте си опекли сладките правите глазурата, тази на Dr,Oetker е най-лесна за приготвяне, просто се добавя вода към нея, след което декорирате сладките по ваше желание и оставяте да изстинат и глазурата да се втвърди. Тази година реших глазурата да е шоколадова, тъй като миналогодишната не ми допадна като вкус и консистенция.


Много харесвам тези сладки, защото са лесни и бързи за приготвяне, вкусни са, а и позволяват да развихрите въображението си :)






You May Also Like

0 коментара

Zori D.. Предоставено от Blogger.

♥ Follow me on Instagram @beautybyzori ♥

♥ Follow me on Instagram @irisshadesbb ♥