Как се грижа за кожата си?

by - 20:18

Здравейте, красавици!

От дълго време се готвя да пусна публикация за това как се грижа за кожата си и най-накрая тя стига до вас. Получих няколко запитвания по този въпрос и ето, че днес ще ви разкажа какви продукти използвам, как ги използвам в дневната си рутина. 
През годините се научих какви са продуктите, които са най-подходящи за мен и капризната ми кожа, както и да усещам от какво има нужда в определен момент. Казвам "капризна", защото кожата ми е смесена към нормална, суха на моменти, в други се омазнява повече и като цяло не е много балансирано положението.  Рутината, която ще видите долу прилагам в последните две години, като единственото, което се променя са продуктите, които използвам.

Почистване:

Може би най-важната стъпка от грижата за кожата, която никога не пропускам, дори да съм се веселила до 5 сутринта. 
Почистването, което правя сутрин е малко необичайно, но се оказа, че не съм само аз лудата, която почиства лицето си само с вода. Пробвах с пяни, гелове и тн., но всичко изсушава много кожата ми сутрин. За целта напоявам с топла вода почистваща кърпа и леко минавам лицето си за да сваля остатъците от нощната грижа, която съм използвала преди да си легна.


Почистването вечер обаче е по-сериозна работа, защото трябва да сваля грима, който съм носила цял ден. Пробвала съм различни продукти, но най-много се сработих с кремообразните и тези под формата на олио. Много рядко използвам и пяна за лице под душа, но това е когато не съм носила грим през деня. Продуктите, на които залагам в последно време са:
PhytoEssence Gentle Cleansing Face Oil*, което оставя кожата ми мека и чиста след използване. Сваля грима ми с лекота, не пресушава. Минус е, че с него не мога да свалям грима от очите.
Bee Good Cream Cleanser вече сте виждали много пъти. Сваля страшно лесно грима, не пресушава, оставя кожата мека, не оставя филм върху кожата въпреки, че е кремообразен.
И с двата продукта използвам микрофибърна кърпа за почистване на грима, която си купих от Jumbo.


Един път в седмицата ексфолирам кожата на лицето си като за целта използвам ексфолиант, който да не е с много големи и груби частички. Напоследък използвам Nivea Wash Gel, който не пресушава кожата, но пък я оставя добре почистена. В комбинация с ексфолианта използвам и почистваща четка Silk'n' Dual Clean, която харесвах в началото, но мисля да сменя скоро.
Не ексфолирам често кожата си, защото съм забелязала, че при често ексфолиране кожата ми започва да се раздразнява.


Мицеларните води също са на почит, но от както използвам олиото и почистващия крем за тях не остава нищо, което да почистят. Все пак посягам към Garnier Micellar Cleansing Water и напоследък към Nivea Caring Micellar Water, когато имам остатъци от спирала например. 

Маски:

Обожавам маски за лице и мисля, че си личи. Често посягам към тях, като се стремя да използвам поне два пъти в седмицата. Винаги разполагам с различни като ефект маски за лице, като избирам спрямо състоянието на кожата си към момента. 


Ясно е, че ги използвам вечер, след почистване на лицето и преди нощната грижа. Понякога използвам маска и преди някакво събитие, излизане с приятели и тн., като в повечето случаи избирам нещо хидратиращо.

Тоник:

Стъпка, която пропусках много дълго време поради простия факт, че не харесвам класическите тоници.


Обаче пък реших, че мога да използвам други два любими продукта за тази роля, така че Alteya Organics Melissa Water и термалната вода Avene Eau Thermale* са неизменен спътник в грижата за кожата ми от доста време. Много харесвам флоралните води на Alteya Organics, тази използвам и за фиксиране на грима даже, но за това ще ви разказвам друг път. 

Олиа:

Много важна стъпка за мен, защото много харесвам олиата като продукт за лицето. 


Използвам няколко различни олиа, като често се съобразявам със състоянието на кожата. 

Масло от жожоба Zoya Goes Pretty използвам основно, когато кожата ми започне да се омазнява много или ми избиват пъпки. Олиото попива бързо, много е нежно към кожата и й придава много свеж вид. Използвам го и сутрин, и вечер.

Khadi White Lily е олио за суха и зряла кожа. Малко е тежко за мен, но когато кожата ми е в "сух" период е идеално. Има плътна консистенция и малко странен аромат. Използвам го само вечер.

Phyto Essence Overnight Treatment Oil*, както подсказва и името използвам предимно вечер, въпреки че не се стърпявам понякога и го използвам и сутрин. Олиото попива по-бавно, не е dry oil, има страхотен аромат на билки и успокоява и омекотява кожата. Използвам го почти всяка вечер, освен в моментите, когато кожата ми не иска нещо друго.

L'Oreal Nutry Gold Extraordinary Oil използвах до скоро, но много исках да разкажа още за него. Олиото попиваше бързо, не беше много мазно, имаше отново страхотен аромат и беше страшно икономично. Използвах го сутрин и вечер, останах много доволна, защото докато го използвах кожата ми нямаше проблеми.

Серум:

Тази стъпка често пропусках преди време, но усетих че напоследък имам нужда от нещо малко по-силно енергизиращо така да се каже.


За това залагам на серума Galenic Nectalys*, който освен всичко е и със слънцезащитен фактор 15. Хидратира добре, изглажда релефа на кожата и й придава свеж вид. Използвам го сутрин.

Крем за лице:

Това винаги е най-трудния избор за мен, доста често пробвам нови и нови кремове за лице и трудно си харесвам някой до такава степен, че да кажа "това е моя крем". Основен проблем ми е тежкото усещане и "кир" ефекта, които някои кремове правят.


Като дневен крем в последно време използвам Fun'Ethic Creme de jour*, който е хидратиращ, с много приятен състав, не го усещам тежък върху кожата си и се сработва добре с другите продукти, които използвам и с грима, който слагам отгоре. 


За нощен крем залагам на PhytoEssence Nourshing Night Cream*, който работи идеално с олиото на марката, което ви показах по-горе. Има особен аромат, но много лека консистенция, попива бързо в кожата и усещам че я хидратира.

Околочен крем:

Както и с крема за лице, така и околоочния често имам проблеми, но напоследък попадам на интересни продукти, които не са ме разочаровали.


Leganza Yoghurt Intensive Eyes&Lips Cream е супер попадение, скоро ще видите и ревю. Крема е много лек, хидратиращ, но не очаквайте да направи нещо повече. На мен ми е нужна хидратация в тази зона, не търся анти-ейдж ефект, така че за сега съм доволна.

За спешни случаи:

Кофти пъпките и акнето не подминават и мен. В такива случаи променям рутината си леко като включвам продукт, който се бори локално с проблемите по лицето ми.


Когато ми се появят пъпки веднага посягам към La Roche-Posay Effaclar A.I., защото това е продукта, който успява да се справи с проблема. Е, не става за ден, но са няколко дни проблема е решен.

Uriage Hyseac Paste SOS има подобен, но по-слаб ефект от продукта на La Roche. С някой пъпчици се справя, но с по-големите и проблемните му е трудно.
И двата продукта използвам само вечер.


Е, момичета, това е моят начин да се грижа за кожата си. В случая не съм споменала слънцезащитата, която също е изключително важна и то през цялата година. Аз гледам да имам поне един продукт, който да има фактор. Мисля, че е ясно и че здравословния начин на живот, пиенето на вода и редица други фактори оказват влияние на нашата кожа. Моята не е идеална, напротив, има доста проблеми които не ми харесват, но вече свикнах да се вслушвам в това какво иска в определен момент.








*Продуктите,отбелязани със звездичка са ми предоставени от ПР.


You May Also Like

0 коментара

Zori D.. Предоставено от Blogger.

♥ Follow me on Instagram @beautybyzori ♥

♥ Follow me on Instagram @irisshadesbb ♥