My Hair Care Routine & Some Products

by - 12:10


Здравейте, красавици!

Днес се подгответе за един доста дълъг пост, който обмислям от доста време и най-накрая успях да напиша. Ще ви разказвам за продуктите за коса, които използвам в момента, както и някои навици, които имам когато се грижа за косата си. 

Продуктите, които ще ви покажа днес са текущите ми такива, иначе си имам любимци, които винаги ще харесвам и използвам. Ако следите блога знаете за кои продукти става въпрос, днес няма да ги споменавам. 

Моята коса е може би една от най-трудните комбинации, а да не говорим, че при смяна на сезоните и тя си сменя мнението. Косата ми е с мазни корени и сухи крайща. Боядисвам я, но вече доста по-рядко, предимно с безамонячни бои или шампоан-оцветители. Никога не съм я къносвала или къдрила (студено), не съм я изправяла химически и тн. Използвам сешоар и преса за коса - доста лоши навици, които се опитвам напоследък да ограничавам, като винаги използвам нещо, което да я предпазва от топлината. През лятото косата ми става много суха, започва да се цепи и общо взето става слама. За това и посягам всекидневно към олиата за коса. Няма да видите никъде балсами за коса, защото не харесвам такъв тип продукти.


Относно шампоаните винаги посягам към такива, които са за възстановяване на косата или са за коса с мазни корени и сухи крайща. Това, което искам от един шампоан е да направи косата ми мека, да не я утежнява, и естествено да не предизвиква поява на пърхут.

Syoss Renew 7 Complete Repair Shampoo използвам от скоро, но за сега съм доволна. Успява да заглади косата ми и да я направи по-мекичка и жива, разбира се в комбинация с маска и олио от серията, като ефекта го отдавам на комбинирано ползване, а не само на шампоана. Не ми харесва аромата му, типичен е за продуктите на марката, но на мен не ми се нрави. Добре се разпенва и измива косата.

Oright Golden Rose Color Care Shampoo е един от най-противоречивите продукти, които съм използвала ever. Още ми е трудно да споделя категорично мнение (*използвах го повече от 3 месеца), защото в началото ми допадна ефекта му, но в последствие изчезна и честно казано шампоана по никакъв начин не действаше на косата ми. Цялата концепция на марката O'right е чудесна, идеята им да вложат семена от акация в основата на бутилката и да я направят биоразградима е иновативна и впечатляваща. След като изпозлвате шампоана, "засаждате" опаковката в двора или саксия и след време на нейно място изниква растение. Освен това марката е носител на много награди и отличия. Този шампоан специално е с екстракт от златна роза. Мисля да ви разкажа скоро по-подробно за него, за това за сега само ще споделя на кратко. Не се сработихме, може би не е подходящ за моята коса, знам ли, а така исках да се получи. 


Следващата стъпка са маските, при които положението е същото като при шампоаните - очаквам косата ми да е по-мека, загладена, да не е "тежка" и да не се налага да мия косата си пак на следващия ден (тоест да не омазнява).

Syoss Renew 7 Complete Repair Instant Intensive Mask използвам от скоро, и всъщност от както я имам не посягам към другите, които ще ви покажа. Има гъста консистенция, хубав аромат и е икономична. Нанасям я на мокра коса и оставям да действа 3 минути, след което измивам добе. Ефекта при мен е омекотяване на косата, а и по-лесно разресване.

Avon Advance Techniques Moroccan Argan Oil Mask ви показах скоро в публиакция. Хубава маска, която зарязах за сега заради горната. През времето, в което я използвах нямах никакви забележки, не утенжнява косата ми и я прави мека и гладка. За сега е резерва. Отново много приятен аромат, който се запазва върху косата.

Herbagene Hair Mask за коса с мазни корени и сухи краища се оказа разочарование, но не ме е яд,защото не е скъпа. Малкото пъти, в които я използвах доведоха до сплитане, твърда коса като четка и даже пърхут. Има аромат на сапун и странна консистенция като на желе. Оставям я настрана и може би някой ден бих и дала нов шанс, ако не й изтече срока на годност до тогава.



Олиата за коса са нещото, с което най-често имам проблем. В шкафа имам още 2-3, с които нещата не ни се получиха, в повечето случаи ми харесва ефекта им в началото и при следващи ползвания започват да ми омазняват много косата, а това е нещо, което не мога да понасям. Използвам ги основно за приглаждане и преди сушене на косата, като ги нанасям само по дължините или на връхчетата.

Kama Ayurveda Bringadi е едно от олиата за коса, от което съм доволна. Разказвала съм ви за продуктите на Kama Ayurveda, като това олио наистина е едно малко съкровище. Използвах го лятото, когато бях в Кипър и успя да предпази косата ми. Нанасях го по дължините на косата с втриване и след това просто сресвах косата си. Пробвах го и преди къпане, като седях с него около 30 мин и след това измивах. И в двата случая усещах ефект от него, и независимо че е в тестов формат, го изпозлвах доста дълго време. Тъй като използвах по малко от него не съм усетила омазняване или утежняване на косата.

Gliss Million Gloss Crystal Oil използвах след измиване на косата, преди изсушаване. Казвам "използвах", защото в момента използвам друг продукт за след измиване. Една помпичка ми е достатъчна за цялата дължина на косата. Оставя я мека и загладена, блясъка малко ми се губи, но пък косата ми не е хвърчаща, а една идея по-подредена след употреба. Има много приятен аромат.

Rene Furterer Solaire Protective Summer Oil е едно малко разочарование за мен. Мислех да пиша за това слънцезащитно олио, което между другото има KPF 90, но лятото мина вече, а и много бързо спрях да го използвам. И все пак сега мога да споделя какво не ми допадна в това олио. Някак си успя да ми изсуши косата. Нанасях го всеки път когато отивам на плаж, но за съжаление косата ми започна да се заплита страшно много, стана твърда и трудна за разресване. Отдавам го на съдържанието на алкохол в състава, което някак си не ми се връзва с употребата върху изтощена коса като моята. 

Syoss Beauty Elexir Absolute Oil е продукт, който използвам от скоро. В комбинация с шампоана и маската от серията, коит ви показах по-нагоре, ефекта е доста задоволителен. Отново, както при всички други олиа, които използвам, и тук ми е много важно количеството, понякога една помпичка ми е много даже за цялата дължина. Ако прекаля омазняването и "тежестта" на косата са ми в кърпа вързани. Използвам го след като измия косата си, преди да я изсуша. Аромата не е лош, не е натрапчив и бързо изчезва. Омекотява много косата ми и я прави по-жива. Не заглажда особено много, но за това използвам следващия продукт, който ще ви покажа. Подробни отзиви ще има скоро в блога.

Gliss Ultimate Repair Split-Ends Fluid всъщност не спада към олиата, защото е флуид. Използвам го почти всеки ден, на суха коса, само върху връхчетата, за да ги пригладя. Не е спрял цъфтежите, но добре се справя с прикриването им, има много хубав и траен аромат и приятна консистенция, която не утежнява косата.



Bilka Hair Collection Tonic Аgainst Hairloss се оказа едно малко разочарование за мен. Тоника обещава намаляване на косопада и израстване на нова и здрава коса. Използвам го вече доста време, редовно си впръсквам в корените след баня и масажирам, така както е описано на опаковката, но уви няма никакъв ефект. Косата ми става доста твърда след употребата му, и ако не сложа някакъв "омекотяващ" продукт след това, косата ми става на кошница. Освен това корените ми започват да се омазняват още на следващия ден, така че с този продукт приключихме до тук. 


 И накрая нещо, с което поддържам косата си свежа между измиванията. От както Batiste стъпиха на нашия пазар не купувам други сухи шампоани освен техните. Много лесни са за приложение - впръсквате на суха коса, от около 50 см разстояние от косата, след което масажирате добе скалпа, за да се разнесе равномерно шампоана. Изчаквате 3 минути и можете да срешете или оформите косата си както искате.
От шампоаните на Batiste любим ми е този за брюнетки - Batiste Dry Shampoo Medium & Brunette , който има цвят и не оставя бели следи по косата. Освежава прическата много добре и спасява в екстремни ситуации. Не придава много обем, но поема омазняването в корените и прави косата да изглежда по-чиста.
 Относно обема имам друг любимец - Batiste Dry Shampoo XXL Volume. Този сух шампоан обаче не е много щадящ за косата ми, тъй като си е почти лак за коса и към него посягам по-рядко, особено когато искам да фиксирам прическата. Не оставя бели петна, придава добър обем на косата, премахва омазяването, но на другия ден косата ми е доста суха и сплетена. За това е и преквалифициран като "лек лак за коса", и в този случай си върши работата перфектно.
При всички положения сухите шампоани не са заместители на редовното миене на косата, за мен са един удобен продукт, който ме спасява, когато примерно нямам време да си измия косата преди излизане, или пък сутрин много бързам и трябва да направя нещо, за да приведа косата си в ред. Не използвам сухи шампоани всеки ден, но веднъж в седмицата ми се налага да посягам към тях, като винаги на следващия ден си измивам косата, защото всякакви боклучета започват да се лепят по нея.

И сега няколко неща, които правя за косата си:

- Веднъж месечно си правя домашна маска с авокадо, която се каня да ви покажа скоро тук. Авокадото действа много добре на сухи коси.

- Сменям четката си за коса на всеки 3 месеца.

- Подстригвам си връхчетата всеки месец.

- Гледам да се боядисвам с боя (безамонячна) на 3 месеца, а всеки месец използвам шампоан-оцветител за поддръжа на цвета. 

И няколко трика, които са ми любими:

- Използвам студената струя на сешоара след като изсуша косата си, за да "затворя" косъма и за да придам блясък на косата си.

- За да избегна използването на преса постоянно, често сплитам косата си на плитки вечер и на другия ден знаете какъв е ефекта. Готова прическа, която мога да поддържам доста дълго време. Подходящо е за хора, които искат по-обемна коса и бягат от "вафлите". :)

- Спя на сатенена възглавница за да не се събуждам с коса тип "кошница".

Предполагам, че ще се сетя за още неща, така че поста може да има update. Надявам се да ви е било интересно и много ще се радвам ако споделите с мен вашите наивици и гиржа за косата. 
Имате ли любими трикчета, домашни маски, продукти?




You May Also Like

0 коментара

Zori D.. Предоставено от Blogger.

♥ Follow me on Instagram @beautybyzori ♥

♥ Follow me on Instagram @irisshadesbb ♥